Wil jij jouw leiderschap, management, sociale en soft skills ontwikkelen en verbeteren? 

Ben jij een ondernemer of leidinggevende, en herken jij de volgende situaties?

  • Jouw team functioneert niet optimaal, er is wrijving op de werkvloer door veelal een slechte onderlinge communicatie en er is niet echt een teamgevoel aanwezig, de productiviteit neemt hierdoor af.
  • Er is veel verzuim, werknemers kampen met teveel werkstress, de werkdruk ligt hoog en een aantal werknemers staan met een voet in een burn-out (en wellicht jij ook).
  • De kwaliteit van service is matig, er komen geregeld klachten over het personeel of de werkwijze van het bedrijf en de sales neemt beduidend af.
  • Je vind het lastig om alle teams en taken goed aan te sturen en het overzicht te bewaken, met bepaalde mensen kun je goed overweg, bepaalde mensen mijd je liever of is de communicatie net even wat lastiger, het personeel is ontevreden over jouw leiderschap.
En zou jij liever?
  • De prestaties willen verbeteren door het stimuleren van zelfontwikkeling en het ontwikkelen van excellent leiderschapsimpact?
  • Jouw bedrijf naar een hoger niveau tillen, het plafond waar je nu tegenaan loopt of het vastlopen van een of meerdere processen doorbreken?
  • Een oplossing hebben voor het zakelijke vraagstuk over innovatie, samenwerking, communicatie, diversiteit, inclusiviteit, kwaliteit, digitale transformatie of de financiële resultaten in plaats van stagneren, zodat je bedrijf kan groeien in plaats van stil te staan? 
  • Werken met een ervaren allround coach die resultaatgericht, concreet en efficiënt is? Iemand die razendsnel de vinger op de zere plek weet te leggen, zodat jij binnen enkele sessies een turn around maakt die jouw bedrijf doen excelleren?

Managementvaardigheden zijn te leren door een training te volgen. Karaktereigenschappen van de leidinggevende zijn niet aan te leren. Ze zijn wel te ontwikkelen wanneer je erover beschikt.

De vraag is: wat zijn karaktereigenschappen?

Wij duiden het aan als de persoonskenmerken of persoonlijke eigenschappen waarover iemand beschikt. Ze worden ook wel kernkwaliteiten genoemd. Gaat het over leiderschap dan heten ze leiderschapskwaliteiten of managementkwaliteiten.

Leidinggeven begint met zelfkennis en zelfinzicht.

Er zijn een viertal pijlers van leidinggeven:
  • Managen van richting: Helicopterview en analysevaardigheden, innovatief, plannen maken
  • Managen van resultaat: overtuigen, besluitvaardig,  doelgericht, duidelijk
  • Managen van processen: controleren en bewaken, procesgericht, vastleggen
  • Managen van de relatie: aandacht, positief werkklimaat, individuele ontwikkeling teamleden, teamontwikkeling

.

Integrale Business Coaching is voor leiders om hun leiderschapseffectiviteit en organisatorische impact diepgaand te verkennen.

.

Let op! Vanwege drukte heb ik op dit moment nog een paar plekken vrij voor een exclusief traject

.

De complexiteit in organisaties neemt toe, evenals de onderlinge afhankelijkheid en druk. Als executive creëer je een aangename werkomgeving waarin zijn of haar werknemers zich goed voelen. Tevreden werknemers zijn namelijk essentieel voor het succes van een bedrijf. Het ‘duurzaam in balans blijven’ is daarmee misschien wel het belangrijkste speerpunt voor onze leiders in deze tijd.

Om dat te bereiken, zijn volgende vijf leiderschapskwaliteiten onmisbaar.

Positiviteit

Een positieve ingesteldheid doet wonderen voor de werksfeer binnen jouw bedrijf. Het is aan de CEO om het goede voorbeeld te geven. Eén negatieve opmerking kan hard aankomen en schadelijk zijn voor de motivatie van uw medewerkers. Maar omgekeerd geldt hetzelfde: een oprechte bedanking of een welgemeend compliment zorgen voor een instant motivatieboost. Probeer daarom de inspanningen van jouw team voldoende te erkennen.

Passie

Om iets goed te doen, moet je het vooral gráág doen. Een goede CEO is niet snel tevreden en is gemotiveerd om de zaken almaar beter en groter aan te pakken. Door je visie uit te leggen aan jouw werknemers, zullen ze zelf ook gemotiveerder zijn om de doelen van de organisatie na te streven. Herinner jouw team er regelmatig aan wat hun bijdrage betekent en wat de waarde van het grotere geheel is. Mensen die vinden dat ze zinvol en interessant werk verrichten, zijn doorgaans 3,2 keer gelukkiger dan mensen die vinden dat ze ‘gewoon werk’ doen.

Eerlijkheid

Eerlijk en respectvol behandeld worden is de voornaamste drijfveer voor geluk op het werk. Met een transparante houding win je het vertrouwen van jouw werknemers. Wees altijd jezelf en communiceer zo eerlijk mogelijk over jouw beslissingen inzake loon, promoties en projecten. Het moet voor jouw werknemers klaar en duidelijk zijn wat ze moeten doen om een nieuwe titel of loonsverhoging te krijgen. Zo weten jouw werknemers wat ze van je mogen verwachten en omgekeerd. Op die manier zijn onverwachte wendingen eenvoudig te vermijden en komt niemand voor verrassingen te staan.

Ruimdenkendheid

Ruimdenkendheid is niet alleen een onmisbare eigenschap om belangrijke businessrelaties tot stand te brengen, maar ook om positieve relaties met jouw werknemers aan te gaan. Een ruimdenkende baas leeft gemakkelijker mee met zijn of haar werknemers. Zo voelen ze zich begrepen en gaan ze gemakkelijker met stress om. Mensen die een goede band met hun collega’s hebben, vertrekken met veel meer plezier naar het werk.

Vertrouwen

Een sterke CEO wint gemakkelijk het vertrouwen van zijn of haar werknemers, maar vertrouwt zelf ook blindelings op de bekwaamheid van het team. Door de werknemers een gevoel van ‘empowerment’ te geven, verbeter je hun werktevredenheid. Wie de autonomie krijgt om zelf beslissingen te maken, voelt zich namelijk automatisch belangrijker. Op die manier krijgen de werknemers meer zelfvertrouwen en ontwikkelen ze hun professionele vaardigheden in één klap. Wedden dat je er al snel de vruchten van plukt?

.

.

Let op! Vanwege drukte heb ik op dit moment nog een paar plekken vrij voor een exclusief traject

.

Op basis van het eerste gesprek wordt een voorstel gedaan tot een 100% op maat traject. Zo zijn er verschillende varianten mogelijk:

  • Een open aantal vervolggesprekken van 45 minuten
  • Een traject van minimaal 5 gesprekken met 2 tot maximaal 4 weken tussen de gesprekken
  • Een intensief traject van 6 maanden voor een duurzame positieve gedragsverandering

Na akkoord op het voorstel wordt een vervolgafspraak gemaakt en gaat het traject van start.

.

Na een aantal sessies heb je dit gegarandeerd bereikt:
  • Vergroten van diepgaand strategisch zelfinzicht en faciliteren van persoonlijke groei
  • Optimaal aanpassen aan de eisen van een (nieuwe) leiderschapspositie
  • Strategisch en tactisch denken en handelen
  • Het ontwikkelen van goede relaties met key stakeholders
  • Het bouwen en handhaven van effectieve teams
  • Ontwikkeling en uitvoering van planning en verandering
  • Focussen op én bereiken van resultaat (individueel, team, organisatie)

.

Integrale Business Coaching is voor leiders om hun leiderschapseffectiviteit en organisatorische impact diepgaand te verkennen.

.

Let op! Vanwege drukte heb ik op dit moment nog een paar plekken vrij voor een exclusief traject